Malmö är fullt för tillfället
Axess har under den senaste tiden upplevt en obalans mellan avropade och ankomna fordon i Malmö.
Båtanlöp samt ankommande volymer av fordon håller samma frekvens som planerat, men avropade fordon har minskat drastiskt. Denna obalans har orsakat en väldigt snabb ökning av lagernivån i Malmö, vilket i sin tur medfört att hamnen är full för tillfälle.
Vi gör allt vi kan för att hitta lösningar med extraytor så vi kan ta emot fler fordon, vi samtalar även med våra kunder om att få fler avrop på fordon som står hos oss. I samråd med rederierna har vi en dialog för en noggrann planering av ankomster framöver.
Vi hoppas att situationen är högst tillfällig och vi kommer uppdatera er kontinuerligt.