BYT LAND

Transportinformation v.21

Transportinformation v.21

Våra kunder jagar månadssiffror, båtanlöpen duggar tätt till västra och södra Sverige, på östsidan är det lugnare.

 Transportläget i siffror
Totalt sett håller vi 85 % leveransprecision, vi har några orter som är lite mer drabbade än andra. Halmstad som fått en stor volym av bilar som borde kommit in i Södertälje släpar upp till sju dagar och Malmö har några enstaka bilar som är upp till fyra dagar sena. Krysstransporterna är många och där har vi några bilar som är upp till åtta dagar efter önskat leveransdatum.

Risker framåt:
- Det blev ingen strejk på järnvägssidan vilket vi är glada för men det är fortfarande en hel del planerade banarbeten under sommarhalvåret och även personalstörningar som leder till en del tåg som blir inställda med kort varsel
- Det börjar bli rejält fullt i våra hamnar så inom kort har vi platsbrist.
- Sommar och semester, vi har bemannat upp men vårt jobb lär man sig inte på en vecka, svarstiderna kommer att bli lite längre än vad ni är vana vid men vi jobbar benhårt på att alla ska få svar på sina frågor och även få sin bil levererad.

Möjligheter framåt:
- Vi körde extrabåt från Malmö helgen som gick och kommer göra om den övningen på lördag, ca 200 bilar kommer komma till Södertälje via båt.
- Vi har nyrekryterade chaufförer på ingång som snart påbörjar sin upplärning och kan öka antalet bilar vi kan leverera.
- Vi har nya ekipage på väg in i drift som vi väntat länge på.
- Vi samarbetar med våra koncernvänner både i Danmark och i Norge och får extrakapacitet därifrån.

 Vill du hjälpa oss?
Se till att det finns plats för oss att lossa nya bilar ute hos ÅF, det börjar bli trångt på sina håll.

Har du mailat men inte fått svar, ge det några timmar till innan nästa mail, det bygger på kön och vi jobbar frenetiskt med att komma ikapp! Kundsupporten har gått igenom en tuff tid med hög sjukfrånvaro kombinerat med flera nyrekryteringar under upplärning. Vi är på god väg att komma i fas och vi jobbar intensivt för att lösa Era ärenden så snabbt som möjligt.

Om det är så att Ni har ett konto hos oss så att ni kan boka Er transport själv så får Ni gärna nyttja det. Är det så att Ni saknar ett konto – meddela oss gärna ( Kundsupport ) så lägger vi upp Er som användare.
Har Ni ett konto så kan Ni även se Era transportbokade bilar.

Kundsupporten har ändrade öppettider på telefonen som är: 09.00-15.00. Vi svarar på mejl mellan kl. 08.00-16.30.

KONTAKTA KUNDSUPPORT

Klicka på Prenumerera för att få ett mail när det finns ny information om transportledtider på vår hemsida.

PRENUMERERA

 

Majhälsningar

Transportgänget på Axess

Mera Nyheter